Termeni și Condiții in-balanta.ro
Aplicabili din
1. Părțile Contractante
1.1. Optisol SRL cu sediul social în București, Sector 5, Str. Caius Marcius Coriolan, Nr. 34, Încăperea 10, Scara 1, Etaj 3, Ap. 9 cu EUID ROONRC.J40/134/2019 și CUI 40379753, având contul nr. RO58INGB0000999908680979, deschis la banca ING, filiala 13 Septembrie, sucursala București, reprezentată de Cezar-Andrei CREȚU — Administrator, operatorul platformei in-balanta.ro în calitate de Prestator
și
Clientul, cu datele de identificare din platforma in-balanta.ro au agreat următoarele: Prezentul contract reprezintă serviciul web propus de Optisol SRL și este necesară semnarea acestuia înainte de comandarea oricărui tip de abonament de pe site-ul in-balanta.ro. Orice comandă confirmată de client prin bifarea căsuței Sunt de acord cu Termenii și Condițiile de Utilizare reprezintă o acceptare din partea clientului a ofertei Optisol SRL în condițiile stipulate de art. 9 din Legea comerțului electronic 365/2002. Bifarea căsuței reprezintă o semnătură electronică, în sensul art. 4 pct. 3 din Legea semnăturii electronice nr. 455/2001, având aceeași valoare cu o semnatură olografă.
Definiții
in-balanta.ro – site-ul de internet in-balanta.ro, precum și toate serviciile disponibile pe acest site sau pe subdomeniile acestuia.
Serviciu – serviciile puse la dispoziție de Optisol SRL prin intermediul site-ului in-balanta.ro, în special cele de prelucare, gestionare și transformare a documentelor și informațiilor financiar-contabile și asistență pentru folosirea platformei.
Client – persoană juridică care face o comandă pe site-ul in-balanta.ro sau se înregistrează ca utilizator.
Comandă – comanda de achiziționare a unuia sau mai multor servicii afișate în site-ul in-balanta.ro, realizată de un client care își dorește să beneficieze de acel/acele servicii.
2. Obiectul și Acceptarea prezentului Contract de Prestari Servicii
2.1. Prezentul Contract de prestări servicii este aplicabil tuturor comenzilor sau conturilor create prin intermediul in-balanta.ro și tutoror conturilor create la cererea clientului. Clientul se obligă să ia la cunoștință de aceste condiții înainte de a realiza o comandă sau a-și deschide un cont. Toate comenzile, deschiderea contului și folosirea in-balanta.ro implică acceptarea de către Client a tuturor acestor condiții de prestări servicii. Acceptarea prezentului contract de către client se face prin bifarea căsuței Sunt de acord cu Termenii și Condițiile de Utilizare.
2.2. Optisol SRL își rezervă dreptul de a modifica prezentele condiții de prestări servicii în orice moment. Versiunea aplicabilă unei comenzi realizate este aceea în vigoare pe in-balanta.ro la momentul plasării comanzii de către client.
2.3. În calitate de operator al site-ului in-balanta.ro, Optisol SRL prestează pentru Client servicii de acces la platforma de management al cabinetului contabil și asistență pentru această platformă și oferă aceste servicii sub forma unui abonament lunar.
2.4. Serviciile pot fi accesate prin intermediul unor interfețe precum: browser web modern, aplicații desktop și aplicații de mobil.
2.5. Lista serviciilor oferite este disponibilă în secțiunea publică a site-ului in-balanta.ro. Prețul lunar sau anual pentru se va stabili de către Optisol SRL în funcție de necesitățile clientului și de perioada pe care se achită serviciul.
2.6. Prezentul contract de prestări servicii este însoțit și trebuie interpretat împreună cu Politica de Confidențialitate: https://app.in-balanta.ro/legal/privacy.
3. Durata contractului
3.1. Prezentul contract se încheie pe o perioada nedeterminată începând de la data plasării comenzii sau data creării contului, iar obligațiile părților intră în vigoare de la această dată.
3.2. Imediat ce se efectuează plata tipului de abonament lunar ales, Clientul va avea acces la serviciile incluse în pachetul abonamentului din momentul confirmării plății de către Prestator. Anularea comenzii se poate efectua până în momentul efectuării plății. Orice erori survenite la comanda facută de Client pot fi corectate până în momentul confirmarii plății de către Prestator printr-un email trimis la support@in-balanta.ro sau nr. de telefon 0733 211 259 de luni până vineri între orele 12:00 și 18:00.
3.3. În cazul în care Clientul nu notifică renunțarea la abonamentul ales cu minim 30 de zile calendaristice înainte de expirarea termenului de valabilitate al abonamentului, în fiecare lună abonamentul se va prelungi automat fără nicio formalitate.
3.4. Optisol SRL oferă oricărui Client posibilitatea de a testa gratuit in-balanta.ro pe o perioadă de 30 de zile. După expirarea acestei perioade, Clientul poate să opteze pentru un abonament lunar. În cazul în care nu mai dorește continuarea serviciilor, accesul va fi întrerupt definitiv, iar datele sale vor fi șterse în mod automat în termen de 60 de zile. Clientul are posibilitatea de a cere ștergerea imediată a datelor încărcate, iar acest lucru se va realiza în maxim 5 zile lucrătoare.
4. Valoarea contractului și efectuarea plății
4.1. Pentru serviciile prestate, Clientul va plăti Optisol SRL o sumă lunară, de tipul unui abonament, prevăzută în momentul finalizării comenzii online.
4.2. Facturarea abonamentului lunar se face la data de 1 pentru luna in curs.
4.3. Optisol SRL va trimite notificări de plată regulate în conformitate cu tipul de abonament ales, iar pe baza acestora Clientul va efectua plata online sau prin transfer bancar.
4.4. Plata facturii se face în mod obligatoriu într-un termen de 7 zile calendaristice de la data comunicării facturii. Factura se va comunica clientului la adresa de email indicată de acesta.
4.5. Dacă în termen de 7 zile calendaristice de la data scadenței clientul nu achită contravaloarea facturii, serviciul se suspendă automat.
4.6. Dacă în termen de 30 de zile calendaristice de la data scadenței, respectiv în a 38-a zi calendaristică de la data emiterii facturii, clientul nu achită factura, contractul încetează de drept, fără nicio somație și fără nicio altă formalitate sau sesizare a unei instituții/autorități de orice fel. Din momentul incetării contractului, serviciul încetează de drept prin ștergerea de pe platormă a tuturor informațiilor clientului.
5. Disponibilitatea serviciilor afisate
5.1. Oferta Optisol SRL cu privire la servicii și prețul acestora este valabilă în perioada în care este afișată pe in-balanta.ro. Optisol SRL își va îndeplini obligatiile contractuale imediat ce clientul va efectua plata aferentă serviciului selectat.
5.2. Orice modificări ale tarifelor sau cu privire la disponibilitatea serviciilor vor fi comunicate prin email la adresa de contact a clientului din contul de utilizator sau prin intermediul aplicației cu cel putin 30 de zile înaintea oricărei modificări. Serviciile de mentenanță ale aplicației sunt anunțate prin intermediul aplicației sau prin email.
5.3. Clientul este responsabil cu actualizarea datelor din contul de utilizator imediat ce intervin schimbări. Optisol SRL nu își asumă responsabilitatea în cazul în care intervin prejudicii sau pagube de orice natură din cauza imposibilității de a accesa adresa de e-mail declarată în contul de utilizator.
5.4. Accesul la platforma in-balanta.ro este disponibil până la renunțarea la serviciu și/sau ștergerea contului de către Client, indiferent de progresul tehnologic sau modificări, cu excepția cazului în care Clientul nu își mai achită abonamentul. Acest acces cuprinde și actualizări legislative pentru serviciile disponibile, cât și asistență prin email pe întreaga perioadă de desfășurare a prezentului contract.
5.5. Optisol SRL depune toate eforturile pentru a oferi permanent accesul la serviciile in-balanta.ro, dar nu poate garanta disponibilitatea serviciului decât în măsură de 99,5%. Perioada de disponibilitate nu include perioadele de mentenanță anunțate în prealabil prin email sau in cadrul serviciului, însă include acele perioade de mentenanță neanunțate. Ca atare, având în vedere dependența serviciilor oferite de accesul la Internet, posibilele limitări tehnice și de sistem ce pot apărea, Optisol SRL își asumă o obligație de diligență în ceea ce privește disponibilitatea serviciilor conform procentului de mai sus. Dacă Clientul nu a putut accesa serviciul din motive imputabile Optisol SRL pentru o perioadă mai mare decât ceva menționată mai sus, acesta poate cere rambursarea proporțională a abonamentului plătit pentru perioada în care serviciul nu a fost disponibil.
5.6. În condițiile în care serviciul dorit nu mai este disponibil din motive imputabile Optisol SRL, Clientul își poate exporta arhiva de documente în format ZIP, iar toate celelalte date în format JSON. În condițiile în care serviciul dorit nu mai este disponibil, din motive imputabile Clientului (neplata, încălcara acestui contract etc), Optisol SRL se va strădui, fara a garanta însă, să ofere Clientului acces pentru a își exporta date în forma menționate anterior. Optisol SRL nu își poate asuma vreo obligație legată de modul în care aceste date pot fi încărcate în alte sisteme informatice.
5.7. De asemenea, Optisol SRL depune toate eforturile rezonabile pentru asigurarea confidențialității datelor primite de la Client și introduse în contul de utilizator sau folosite în aplicațiile Optisol SRL.
6. Drepturile și obligațiile părților
6.1. Drepturile și obligațiile Clientului
- Clientul este unicul responsabil pentru întreg conținutul existent în contul său sau pentru orice încălcare a legii sau a drepturilor unei terțe persoane.
- Clientul se obligă să folosească serviciile Optisol SRL în deplină legalitate și cunoscând dispozițiile legale în vigoare cu privire la activitatea pe care o desfășoară.
- Se obligă să respecte în totalitate prevederile legate de drepturile de autor și protecția datelor cu caracter personal în ceea ce privește datele introduse în sistem.
- Își asumă întreaga răspundere pentru crearea, personalizarea, administrarea, gestionarea, acuratețea și legalitatea documentelor emise cu ajutorul serviciilor Optisol SRL.
- Clientul va procesa datele cu caracter personal conform prevederilor legale în vigoare și are obligația de a respecta legislația în acest domeniu, iar Optisol SRL nu poate fi făcut responsabil pentru niciun fel prejudicii sau încălcări ale drepturilor terțelor persoane.
- Înțelege și este de acord cu Termenii și Condițiile portalului in-balanta.ro.
6.2. Drepturile si obligatiile Optisol SRL
6.2.1. Optisol asigură:
- Accesul la platforma tehnică necesară pentru managementul cabinetului de contabilitate pus la dispozitie prin intermediul platformei in-balanta.ro.
- Posibilitatea testării gratuite a serviciilor pe o perioadă de 30 de zile calendaristice. După expirarea acestei perioade, serviciul devine inactiv iar datele si contul de utilizator vor fi șterse automat în termen de 30 de zile calendaristice de la expirarea perioadei de testare. Clientul are posibilitatea de a cere ștergerea imediată a contului și a datelor acestuia, iar acest lucru se va realiza în maxim 3 zile lucrătoare.
- Asistență de luni până vineri între orele 12:00 – 18:00 prin email sau telefonic în funcție de tipul de abonament plătit de client pentru probleme legate de platformă. Nu oferim consultanță fiscală.
- Backup-ul săptămânal al datelor.
- Conectarea la sistem de pe orice tip de dispozitiv cu acces la Internet, prin intermediul unui browser web modern.
6.2.2. in-balanta.ro acționează ca un găzduitor pentru conținutul adăugat de Client, în condițiile Legii 365/2002 privind comerțul electronic. În același timp, o parte limitată de date sunt stocate și pe calculatoarele Clientului. În schimb, datele nu sunt păstrate în browser sau pe mobil. Optisol SRL nu își asumă responsabilitatea pentru pierderea parolelor de acces la contul de utilizator sau pentru activități ce pot compromite contul Clientului, dar care nu se datorează culpei Optisol SRL. În cazul în care Optisol SRL primește o notificare de la o autoritate oficială cu privire la existența unor servicii cu o aparență nelegală realizată de către Client, își rezervă dreptul de a suspenda contul de utilizator sau de a bloca accesul la acesta.
6.2.3. Fiecare Client va avea un sistem de utilizatori carora li se vor putea configura un anumit set de drepturi conform funcționalităților din site. Clientul poartă întreaga responsabilitate în cazul în care utilizatorii aprobați de către Client încalcă dispozițiile documentelor precizate la punctul 2.6 al prezentului contract sau se angajează în activități ilegale sau imorale.
6.2.4. Optisol SRL oferă un drept de utilizare (licență) neexclusivă și nelimitată spațiu pentru folosirea aplicațiilor de pe site-ul in-balanta.ro. Dreptul de utilizare este nelimitat în timp, atât timp cât sunt respectate dispozițiile legate de plată din acest contract.
6.2.5. În cazul în care uptime-ul este sub 99,5% vom oferi doar despăgubiri procentuale din valoarea abonamentului lunar conform articolului 5.5.
6.2.6 Optisol SRL are dreptul de a colecta date anonime despre modul de utilizare a serviciilor sale și de a le face publice în mod agregat.
7. Înregistrare, parole și responsabilități
7.1. Înregistrarea pe site-ul in-balanta.ro este gratuită. Accesul Clientului la anumite funcționalități din cadrul site-ului este permis doar Utilizatorilor ce doresc să testeze gratuit aplicația sau Clienților ce au optat pentru abonamentul lunar. Vă recomandăm să nu dezvăluiți nimănui parolele de acces.
7.2. Nu putem garanta că o transmisie de date pe internet este 100% sigură. În consecință, deși vom depune eforturi pentru a vă proteja informația și de a folosi protocoale securizate de transmitere a informației (https), Optisol SRL nu poate garanta securitatea informațiilor transmise de dumneavoastră către noi. Vă avertizăm așadar că orice informație trimisă către noi se va face pe propriul dumneavoastră risc.
7.3. Orice acces neautorizat la elementele ne-publice ale site-ul in-balanta.ro sau accesul altor persoane în afara celor neautorizate la un cont găzduit de noi reprezintă infracțiunea de acces fără drept la un sistem informatic și va fi sancționată conform legislației române în vigoare.
8. Răspunderea contractuală
8.1. Clientul garantează datele introduse și poartă întreaga responsabilitate pentru felul și scopul în care utilizează serviciile puse la dispoziție de Optisol SRL precum și pentru felul în care configurează sistemul de utilizatori ce au acces la contul Clientului și comportamentul acestora.
8.2. Clientul garantează informația pe care o furnizează către in-balanta.ro, este singurul responsabil cu privire la prezentarea informațiilor într-un mod corect și complet, precum și pentru păstrarea acurateții informațiilor sau a actualizării lor.
8.3. Optisol SRL nu va fi răspunzător în cazul în care Clientul se folosește de aplicațiile și serviciile puse la dispoziție în scopuri ilegale sau imorale.
8.4. Clientul este de acord că este singurul responsabil și va despăgubi Optisol SRL pentru orice pagubă, costuri sau limitări de profit care apar ca urmare a oricăror acțiuni frauduloase din partea acestuia. Prin prezentul document Clientul înțelege și acceptă faptul că Optisol SRL va transmite datele acestuia către organele de anchetă, în cazul în care primește o cerere motivată de la o instituție publică autorizată.
8.5. Deși face eforturi în vederea asigurării calității și corectitudinii mesajelor publicate în site, Optisol SRL nu poate garanta, expres sau implicit, în privința conținutului, a software-ului ori a produselor și serviciilor publicate sub egida sa. Optisol SRL nu își asumă răspunderea, în nicio situație, pentru nicio daună sau eroare pricinuită direct sau indirect, pentru nicio lipsă de profit directă sau indirectă (incluzând, dar fără a se limita la această enumerare: daune pentru pierderea profitului, întreruperea unor afaceri, sau alte daune pecuniare), suferite ca urmare a utilizării sau a întreruperii utilizării ori a lipsei regularității informațiilor și serviciilor furnizate de site.
8.6. Optisol SRL nu garantează acuratețea, corectitudinea sau caracterul actual al informațiilor ori serviciilor furnizate de site.
9. Încetarea contractului
9.1. Prezentul contract încetează în următoarele cazuri:
- părțile convin de comun acord încetarea contractului;
- neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă repetată a obligațiilor contractuale de către una din părți;
- decizia unilaterală a uneia dintre părți, transmisă în scris celeilalte părți; recepția notificării de încetare trebuie să aibă loc cu minimum 30 zile calendaristice înainte de data stabilită pentru încetarea colaborării; în caz de dizolvare, lichidare, faliment, retragerea autorizației de funcționare a unuia din contractanți, caz în care părțile vor fi ținute a îndestula datoriile uneia către alta, datorii rezultate până la momentul intervenției cauzei de dispariție.
10. Exonerarea de răspundere
10.1. Optisol SRL nu va răspunde pentru niciun prejudiciu material sau moral, orice pagubă sau costuri ce pot interveni din întârzierea plăților ce sunt în sarcina Clientului, precum și încălcarea de către acesta a oricăror obligații legale dacă nu sunt din vina Optisol SRL.
11. Confidențialitate
11.1. Nici una din Părţile contractante nu are dreptul, fără acordul scris prealabil al celeilalte Părţi:
- de a face cunoscută orice informație confidențială unei terţe părţi, în afara acelor persoane implicate în derularea şi executarea contractului;
- de a utiliza orice informaţie confidențială sau la care are acces în perioada de derulare a contractului, în alt scop decât acela de a-şi executa obligaţiile asumate. Toate informațiile confidențiale trebuie marcate ca atare de partea care le invocă a fi confidențiale.
11.2. Restricţia prevăzută anterior nu va fi aplicabilă dacă:
- informaţia era cunoscută părţii contractante înainte ca ea să fi fost primită în executarea prezentului contract;
- informaţia era accesibilă publicului;
- partea în cauză a fost obligată în conformitate cu dispoziţiile legale să dezvăluie informaţiile în cauză.
12. Forța majoră
12.1. Forța majoră exonerează de răspundere părțile, în cazul neexecutării parțiale sau totale a obligațiilor asumate prin prezentul contract. Prin forță majoră se înțelege un eveniment independent de voința părților, imprevizibil și insurmontabil, apărut după încheierea contractului și care împiedică părțile să execute total sau parțial obligațiile asumate.
12.2. Partea care invocă forța majoră are obligația să o aducă la cunoștința celeilalte părti, în scris, în maximum 5 zile de la apariție.
12.3. Partea care invocă forța majoră are obligația să aducă la cunostință celeilalte părți încetarea cauzei acesteia în maximum 15 zile de la încetare.
12.4. Dacă aceste împrejurări și consecințele lor durează mai mult de 2 luni, fiecare partener poate renunța la executarea contractului pe mai departe. În acest caz, nici una din părți nu are dreptul de a cere despăgubiri de la cealaltă parte, dar ele au îndatorirea de a-și onora toate obligațiile până la această dată.
13. Legea guvernantă
13.1. Drepturile și obligațiile părților impuse de prezentul contract, precum și toate efectele juridice pe care acesta le produce vor fi interpretate și guvernate de legea română în vigoare.
13.2. Orice litigiu care are ca obiect acest acord va fi soluționat pe cale amiabilă, iar în cazul în care soluționarea amiabilă nu este posibilă va fi adus spre soluționare în fața unui arbitru. În condițiile în care părțile nu cad de acord asupra numirii unui arbitru în termen de 15 zile de la notificarea litigiului, competența va reveni instanțelor românești de la sediul Optisol SRL.
14. Dispozitii finale
14.1. Părțile declară că au negociat toate clauzele prezentului contract și acestea sunt acceptate în mod expres prin semnarea contractului, orice înțelegere anterioară neproducând efecte juridice între acestea.
14.2. Prezentul contract poate fi modificat numai prin acordul părților prin încheierea unui act adițional la prezentul contract.
14.3. Orice notificare către Optisol SRL trebuie trimisă electronic la adresele de email contact@in-balanta.ro.
Anexa 1 – prelucrarea datelor personale de către in-balanta.ro conform GDPR
Contract prelucrare date personale Operator (Client) — Împuternicit (in-balanta.ro) Varianta 1.0 valabilă din 15 august 2020.
Prezenta anexă prevede regulile specifice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal trimise de către Beneficiar, în calitate de Operator, de către Optisol SRL, în calitate de împuternicit în conformitate cu Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date (denumit în continuare ”GDPR”), ca și orice legislație națională subsecventă cu privire la domeniul protecției datelor cu caracter personal.
Art 1. Termeni
În cuprinsul acestei anexe termenii folosiți vor fi interpretați în conformitate cu GDPR, iar acolo unde este cazul, termenii folosiți vor avea definițiile stipulate de art. 4 din GDPR.
Art 2. Obiectul prelucrării
Obiectul prelucrării datelor personale îl reprezintă prelucrarea de către Împuternicit a datelor personale trimise de către Operator în scopul furnizării serviciilor stipulate în contractul principal de servicii in-balanta.ro.
Art 3. Date colectate
Datele personale puse la dispoziție de către Operator prelucrate în temeiul acestui contract sunt:
Datele personale sunt cele care apar pe documentele încărcate, cum ar fi: Nume, prenume emitent document și date de identificare ale acestuia, email, telefon iar în cazul în care documentul a fost emis către un client persoană fizică: nume, prenume, adresă completă. De asemenea, alte date personale suplimentare pot fi prezente în documentele încărcate de Operator, pe care Împuternicitul nu are cum să le prevadă.
Art.4 Categorii de persoane vizate
- angajați ai Operatorului
- clienți ai Operatorului
Art. 5. Instrucțiuni specifice
În temeiul acestui contract Operatorul dă următoarele instrucțiuni specifice Împuternicitului:
- Să colecteze și să prelucreze date cu caracter personal primite de la Operator în mod direct în scopul prevăzut la art.7. Aceste date sunt cele specificate în articolul 3.
- Să trimită mesaje prin email în numele Operatorului, pentru serviciul de transmitere rapoarte prin email (dacă acest serviciu este folosit de către Operator);
Art. 6. Durata prelucrării
Durata prelucrării datelor cu caracter personal este identică cu durata funcționării contractului principal de furnizare servicii.
Art. 7 Natura și scopul prelucrării
Natura și scopul prelucrării sunt cele stabilite de către Operator în temeiul contractului principal și anume furnizarea serviciilor in-balanta.ro, în funcție de pachetul de servicii achiziționat.
Art. 8 Sub-împuterniciți
8.1. Pentru sub-împuterniciți viitori, Împuternicitul primește o autorizare generală de a subcontracta cu orice alt furnizor din U.E., EEA sau țară cu nivel adecvat de protecție recunoscut prin decizie a Comisiei Europene, care este necesar pentru anumite părți ale procesării datelor conform prezentului contract care oferă un nivel de securitate adecvat, cel puțin la nivelul prezentului contract. Această autorizare include obligația de informare a Operatorului, printr-un mesaj prin contul de pe site-ul Imputernicitului sau prin email. Operatorul are posibilitatea de a formula obiectii in termen de două zile lucratoare.
Art. 9. Drepturile și obligațiile Operatorului
- Dreptul să primească informații de la Împuternicit sau să verifice prin auditor mandatat dacă Împuternicitul are și pune în aplicare măsuri tehnice și organizatorice adecvate, astfel încât prelucrarea să respecte cerințele prevăzute de GDPR; verificarea va avea loc în baza unei notificări scrise prealabile, transmisă cu cel puțin 14 zile lucrătoare înainte de efectuarea verificării;
- Dreptul să primească asistență din partea Împuternicitului, în special pentru îndeplinirea obligației sale de a răspunde cererilor persoanelor vizate cu privire la exercitarea drepturilor lor prevăzute de GDPR;
- Dreptul de a face obiecțiuni cu privire la alți sub-împuterniciți conform art. 8.1;
- Să respecte obligațiile sale conform GDPR în calitate de Operator cu privire la datele cu caracter personal colectate sau prelucrate de Împuternicit, pe seama sa;
- Obligația de a face informarea persoanelor vizate conform GDPR, inclusiv în ceea ce privește informarea cu privire la prelucrarea datelor de către Împuternicit în temeiul acestui contract;
- Obligația să răspundă exclusiv de stabilirea temeiului legal pentru prelucrarea datelor cu caracter personal ce face obiectul prezentului contract;
- Obligația de a implementa măsuri tehnice și organizatorice adecvate conform GDPR, inclusiv securizarea transferului datelor de la persoanele vizate către Împuternicit;
- Operatorul înțelege că, din momentul ștergerii datelor după încheierea prestării serviciilor de către Împuternicit conform obligațiilor GDPR și a art. 10 a acestui contract, datele nu mai pot fi recuperate și este întreaga responsabilitate a Operatorului să se asigure că și-a făcut o copie completă a acestora.
- În toate situațiile în care Operatorul este cel care trebuie să execute o obligație, cum este, spre exemplu, informarea persoanei vizate cu privire la încălcarea securității datelor cu caracter personal, Împuternicitul nu poate răspunzător de inacțiunile Operatorului din sfera acelei obligații.
Art. 10. Drepturile și obligațiile Împuternicitului
- Obligația să informeze Operatorul în termen de maxim 10 zile, în cazul în care, în opinia Împuternicitului, o instrucțiune încalcă GDPR și/sau altă dispoziție legală privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
- Obligația să asigure securitatea datelor cu caracter personal prelucrate în numele Operatorului în conformitate cu art 32 din GDPR și cu art 11 din prezenta Anexă;
- Obligația de a informa Operatorul fără întârzieri nejustificate de o încălcare a securității datelor personale ale Operatorului pe parcursul prelucrării realizate de către Împuternicit;
- Obligația de a asista Operatorul cu toate informațiile necesare în vederea notificării, dacă este cazul, către Autoritatea competentă pentru încălcarea securității datelor, dar fără a se substitui Operatorului în obligația sa de notificare;
- Obligația de a acorda asistență Operatorului să asigure respectarea obligațiilor prevăzute la articolele 32-36 din GDPR;
- Obligația de a asista Operatorul pentru soluționarea cererilor persoanelor vizate sau de a transmite Operatorului orice cerere primită de la persoanele vizate, în legătură cu datele personale care au fost colectate și prelucrate de Împuternicit, în termen de maxim 5 zile calendaristice de la primirea acesteia. Această asistență nu se aplică în situația în care Operatorul are deja în instrumentele tehnice furnizate de către Împuternicit posibilitatea de a soluționa direct cererea persoanei vizate (de ex. Dreptul la acces – unde Operatorul are deja toate informațiile cu privire la ce date colectează);
- Obligația să nu transmită date cu caracter personal și/sau informații confidențiale, ce pot fi date cu caracter personal, despre care a luat cunoștință în timpul executării contractului;
- Obligația să asigure instruirea personalului autorizat să prelucreze datele cu caracter personal, cu privire la confidențialitatea acestor date;
- Obligația să includă obligații de confidențialitate către angajați și sub-împuterniciți;
- Dreptul să dezvăluie anumite date cu caracter personal în virtutea unei obligații legale sau a unei alte condiții prevăzute de legislație la solicitarea unei autorității, instituții publice sau instanțe judecătorești.
- Dreptul de a recruta sub-împuterniciți conform art. 8 sau în situația în care a primit aprobare din partea Operatorului;
- Dreptul la acoperirea costurilor generate de asigurarea asistenței Operatorului, de către Operator, în situațiile prevăzute de GDPR conform art. 9, dacă acestea depășesc costul lunar al serviciilor prestate de către Împuternicit.
- Dreptul de a folosi informații statistice anonimizate ca urmare a activităților prestate ca urmare a acestui contract sau a întregii sale activități.
- Obligația de a șterge toate datele colectate ca urmare a acestui contract în calitate de Împuternicit în termen de maxim 6 luni de la încetarea contractului dintre cele două părți.
- Împuternicitul nu poate stabili scopuri sau mijloace de prelucrare a datelor cu caracter personal, acestea fiind stabilite exclusiv de către Operator.
Art.11 Securitatea prelucrării
11.1 Împuternicitul trebuie să îndeplinească măsuri tehnice și organizatorice adecvate pentru a asigura măsurile adecvate de securitate raportate la risc, conforme cu bunele practici în industrie. În stabilirea nivelului adecvat de securitate, Împuternicitul trebuie să ia în considerare stadiul actual al dezvoltării, costurile implementării și natura, domeniul de aplicare, contextul și scopurile prelucrării, precum și riscul cu diferite grade de probabilitate și gravitate pentru drepturile și libertățile persoanelor fizice, ca și riscurile care apar ca urmare a prelucrării, în special cu privire la cele care pot duce care duce, în mod accidental sau ilegal, la distrugerea, pierderea, modificarea, sau divulgarea neautorizată a datelor cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate într-un alt mod, sau la accesul neautorizat la acestea.
11.2 În acest context Împuternicitul a stabilit aplicarea internă a următoarele măsuri organizatorice și tehnice de securitate pentru securitatea datelor personale, luând în considerare tipul de activitate prestată:
- acces limitat la baza de date pentru un numar foarte restrans de angajati ai Imputernicitului
- monitorizarea permanentă a accesului la baza de date
- criptarea conexiunii folosite de Operator pentru accesarea serviciului folosind SSL
- parolele clienților stocate criptat
- copii de siguranță regulate
Art.12 Limitarea răspunderii
Operatorul este de acord să exonereze Împuternicitul de orice răspundere pentru pagubele ce ar putea decurge din:
- nerespectarea contractului din cauza unor evenimente ce exced oricărei răspunderi a Împuternicitului;
- respectarea instrucțiunilor Operatorului sau nerespectarea instrucțiunilor Operatorului justificată în prealabil printr-o notificare referitoare la nelegalitatea ei;
- lipsa sau vicierea acordului persoanelor vizate sau a utilizării unui temei legal greșit de către Operator;
- nerespectarea contractului din cauza unor acțiuni ale Operatorului.
Art.13 Delimitarea răspunderii
Operatorul și Împuternicitul își delimitează responsabilitățile cu privire la asigurarea protecției datelor cu caracter personal (de exemplu asigurarea confidențialității sau a securității prelucrării), în funcție de accesul și controlul efectiv exercitat asupra datelor, atât din punct de vedere contractual, cât și tehnic
Art.14 Intrare în vigoare și modificări
Această anexă intră în vigoare pe 15 august 2020 și este valabilă până la modificarea ei de către in-balanta.ro și informarea clienților în acest sens. Utilizarea contului după informarea clienților înseamna acordul acestor cu privire la acest document.
© Optisol SRL. Pentru întrebări legale, scrie la contact@in-balanta.ro.
Last updated: 26 August 2025